♥ WARKAH DARI TEMAN ♥

Ahad, Oktober 13, 2013

MY PRACTICUM


hey BUDDIES...
daa lama sgt rse nye blog nie bersawang tak berpenghunikan..
daa lbey setahun sjak post nia yang terakhir..

dalam masa setahun nie macam2 yg jadi tau..
dr nia praktikal..
pastue tanam anggur sebulan...
daa tue keje sampai laa sekarang nie nia daa nk resign pun...

erm....
sepanjang praktikal mcam-macam nia lalui...
sepatutnya kan nia praktikal bertiga dengan 
CHO n Kak Eni..

Tapi bru sehari kak Eni dengan kami dia terpaksa blik pulak..
semua nya sebab Kak Eni masa tue mengandung 
n tumpah darah...

kelam kabut malam tue..
pukul brape tah kitorg g antar kak Eni g Hospital Kajang..
risau jugak tau bini org tue...
selesai uruskan pasal Kak Eni n call husband dia semua,
Nia ngan Cho pon blik laa...
blik tue CHO pulok jd tak sihat..
muntah2..

tak lama tue Nia g teman Cho pulak g Klinik BT 9 
untuk cek...
rupa-rupa nye dia mengandung...
masa tue Nia rse happy sgt utk kawan nia CHO tue..
ada jugak anak sendiri...

sepanjang dia mengandung tue Nia selalu tgk kn dia bnyak berubah..
tak macam CHO yang selalu..
tak aktif mcm dulu..
dia jd cepat penat...

erm...
bau minyak wangi pun tk bley..
makan pun tk brape nk lalu...
masa2 mula2 tue je laa dia makan..
bler daa lama2 dia daa kurang makan..
mkn je muntah blik pas tue..
kecian Nia tgk dia masa tue.

masa pun berlalu...
hari demi hari Nia Al-Hannah..
Dr TASKA ngan Kak Yati sbgai penyelia kami yang teramat laa sporting n gler2 tahap dewa..
bersama kawan-kawan seperjuangan yang bertukar ganti...
tak pernah tetap..
dari Kak DAyah, ke Ira ke Milah ke Ayu...

masuk bln satu nia pon masuk ke tadika...
ngajar kat sne plok...
erm.. pengalaman baru berhadapan dengan budak-budak yg menangis laa itu laa..
penat..
ada yang tak nk lepas dr mak ayah lg tue..
menangis dari pg sampai laa blik...
bengkak mata dia..

bler masuk tadika nie bru laa rse bz dengan tesis tak jalan apa pon lagi..
daa laa lecture nk dtg observe..
penat ooo..
tak tidor malam kadang-kadang tue...
mana tak nye..
dengan RPH lg..
Tesis lagi..
ABM lagi..
penat..
sesak rse otak...

Nasihat nia utk junior2 Nia yang nk g praktikal tue..
siap2 kn laa tesis tue awal2..
jgn jadi mcm nia..
tajuk pun bertukar2..
isi dalam nye jgn cter laa..
ubah sini..
ubah sana...
habis laa..
pakcik GOOGLe Nia karih cari bahan..
olah sini..olah sana
mana yang bleh..
tak bley copy bulat2 ooo
bahaya..
kena ubah..
nk campur2 kn dr sumber2 yg berbeza..

Nia ingat lagi apa lecture nia kte..
Copy from 1 source cannot be accepted..
but copy for a lot of sources is a research..

nk di jadikan cerita sampai laa cuti tahun baru cina tak salah nia,
Nia dapat berita yang tak baik..
CHO keguguran..
sdey oo masa tue..
sbab sbelum cty tue Nia rse happy sgt tgk perut Cho daa mula memboyot..
siap kte nk ambik gambar lagi sambil peruk dia..
tp sayang Nia tak ambik pon gambar tue sbagai kenangan..
Cho pg check up macam bese.. 
n nasib baik hari tue dia kne scan..
dia tak rse sakit apa pun.. tau2 dr kte baby dia daa tak de...
mse nia g tgk dia kat hospital mse tue rse sdey je tgk dia...
tp Nia tahan je rse tue..
tak nk laa dia sdey lagi..
Kak Yati yang brutal2 tue pun jd tak tahan tgk dia...
Cho kte dia ok..
tp nia tau dia tak ok...
dia cuma tak nk tunjuk sdey dia..
tak pe CHO..
aku tau ko kuat...
Anak ko akan tunggu ko kat Sana nanti..

so CHO pon blik laa Kg berpantang..
tgl laa nia seorang diri berpraktikal tak berteman...
apa yg nia kte dulu jd knyataan..
nia pernah kte ngan kak eni n CHO yang 
"Jgn nanti ko tgl kn aku sorg2 sebab mengandung"
daa jd knyataan..
beza nya kak eni extend terus CHO plak bercty...
sdey oo kne tgl sorg...
tdo sorg..
g tadika sorg..
semua sorg laa..



















 

























Hey Buddies.. 
 daa abis baca kn?? 
 jgn lupa tgl kn komen2 bernas korg..

 
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT@SEMUA YANG TERCATIT DISINI ADALAH HAK MILIK TUAN TANAH WHICH IS ME YUS NIA